27.9.2013

London part 2

Nyt päästään sitten Lontoo-postausten toiseen osaan, jossa ajattelin kertoa vähän ruuasta ja shoppailusta. Lontoosta löytyy ihan älytön määrä erilaisia ravintoloita, kahviloita sekä leipomoita, joiden hintatasokin vaihtelee tosi paljon. Me suosittiin vähän niitä edullisempia paikkoja, joista kuitenkin sai todella maistuvaa ruokaa masun täyteen :) Etnisiä ravintoloita on melkein joka nurkalla ja löydettiinkin meiän hostellin takaa ihana intialainen. Päästiin herkutteleen naanleivällä, maustetulla riisillä, minä vegecurrylla ja Pihla kanalla. Kannattaa muuten aina sanoo että hanavesi kelpaa jos haluaa juoda vettä, koska pullovedet on tuolla kalliita. Ei sillon ekana iltana tajuttu niin siksi tuolla meiän pöydässä komeilee toi monen punnan pikku Evian :D


Arvatkaa kuinka innoissani olin kun löydettiin googlaamalla indonesialainen BaliBali ravintola! Monta kuukautta ilman indoruokaa oli jo liikaa, joten suunnattiin lounaalle Sohoon tuohon kyseiseen ravintolaan. Henkilökunta oli ihanan ystävällistä ja sisustuksesta ja tunnelmasta tuli vähän Bali-fiilis :) Ja vielä kun pääsin puhumaan niille indonesiaa! Ihanaa!!! Ruokakin oli hyvää, otettiin kolmen ruokalajin lounasmenu joka tais olla £5-7, nyt en tarkkaan muista mutta halpa se oli. Alkuruuaksi oli spring rollit, pääruuaksi mie goreng () ja jälkkäriksi vielä pisang goreng eli friteerattuja banskuja. Nyt selviää taas kevääseen ;)


Viimeisenä päivänä mentiin syömään meksikolaista Notting Hillissä sijaitsevaan Taqueriaan. Tuli aika monen valtion safkat testattua tällä reissulla, mutta ainakin perinteinen fish&chips jäi sitten seuraavaan kertaan :D Suosittelen kyllä noita etnisiä ravintoloita, joiden listoja ei oo hinnalla pilattu ja varsinkin lounasaikaan on tosi edullisia vaihtoehtoja tarjolla :)


Ihania kahviloitakin oli vaikka miten paljon, ihanimpana jäi mieleen Notting Hillin Daylesford organic. Luomu juustokakku ja latte maistui erityisen hyvälle tuulisena sadepäivänä sisällä lämpösessä :)


Shoppailun osalta Lontoosta löytää myös kaiken mitä kuvitella saattaa! Olin aluks ihan järkyttyny siitä liikkeiden, tavaratalojen ja putiikkien määrästä :D Varsinkin Oxford streetillä shoppailumahdollisuudet on ihan älyttömät, sieltä löytyy ihan miljoona kauppaa!! Ei edes ehditty käydä kun ihan murto-osassa niistä, koska niitä vaan oli ihan liikaa :D Oxford streetiltä löytyy siis kaikki mahdolliset Topshopista New lookiin ja Forever 21:sta Urban outfitterssiin. Mun toiseks suurin odotus shoppailun suhteen oli kyllä ehdottomasti Primark! Ihan järkyttävän iso liike jossa napapaidoillekin on oma osastonsa ja hinnat on kyllä erittäin halvat. Sieltä ois saanu kannettua tavaraa ulos kassikaupalla, mutta matkalaukun painorajat ei ois oikeen tykänny... 

Oxford streetin poikkikadulta New Bond streetiltä löyty sitten puolestaan kaikki kalliit merkkiliikkeet. Samalla kadulla oli myös Victoria's secret, jonne pääsyä olin odottanu ihan hulluna! Ja se oli kyllä ihana, sydämien kuvat silmissä vaeltelin siellä hahaa :D Viimesenä päivänä ovimieskin sano mulle että sille tulee mua ikävä, vissiin aika monesti tuli siellä käytyä... 


Liberty tavaratalosta löytyi aivan mielettömän ihana jouluosasto!! Mä olin ihan taivaassa tuolla, tuli niin jouluinen olo :D Siis kokonainen kerros pelkkiä kuusenkoristeita, jouluvaloja, herkkuja, ylisöpöjä eläinhahmoja... Tulispa jo joulu ♥


Siellä oli myös tollasia siistejä naamioita! Oon jo pitkään halunnu mennä sellasiin bileisiin mihin vois laittaa naamion, järkätkää joku semmoset pliis!! Semmoset masquerade-juhlat Gossip girlin tyyliin kiitos :))


Myös kuuluisalla Harrodsilla oli pakko käydä. Siellä eniten ihastusta herätti ihana lemmikkieläin osasto, joka oli nimetty pet kingdomiksi. Lemmikeille on kyllä keksitty kaikenlaista vaatetta, timanttipantaa ja omaa petiä niin överityylillä että huhhuh, voin niin kuvitella kun jotkut rikkaat käy tyhjentämässä koko osaston pikku puudeleilleen :D


Vähän erityylinen ostospaikka on Camdenissa sijaitseva Camden market, joka on rakennettu hienoihin vanhoihin hevostalleihin. Sieltä löytyi aika halvalla vaatteita, esim. kolme toppia sai kymmenellä punnalla jne. Ja hinnoista sai vielä tinkiäkin :) Vähän sellanen etelän matkojen basaareja muistuttava alue, mutta ilman sitä jatkuvaa tyrkytystä ja huutelua. Ehdottomasti näkemisen arvoinen paikka :)


Tuli tehtyä hyviä ostoksia, jotka esittelen seuraavassa postauksessa! Ahh Lontoo on niin shoppailijan paratiisi ettei mitään rajaa. Mun mielestä ehdottomasti parhaat shoppailumahdollisuudet kaikista kaupungeista joissa tähän asti oon käyny :)

M

6 kommenttia:

  1. ihanaa, olin odottanutkin tätä postausta! <3 Mä oon niin kateellinen sulle :D Mä haluaisin niin päästä Victoria's secret kauppaan! se on aina ollu mun unelma :D Ja kulkisin siellä oikeasti sydämmet silmillä! Jään kyllä nyt innolla odottamaan sun ostosten esittelyä ja varmaan siinä vaiheessa muutun katellisuudesta vihreeksi :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihana kuulla! :) Aivan varmasti säkin pääset vielä käymään VS:llä, se on kyllä asia jota kannattaa odottaa :) Toi liike oli vielä nelikerroksinen niin vähänkö olin sekasin siellä :D Ja äläs nyt kuule vihreeks sentään muutu!! :D <3

      Poista
  2. eiiikä, ihana tuo jouluosasto <3 oon myös käynyt lontoon victorias secretillä ja se on ISO :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö ookin, tuli niin joulufiilis ♥ Niin on, siellä oli oikeesti varmaan tuhansia eri juttuja ja oisin halunnu kaikki :D

      Poista
  3. Aaa vitsi mä tahon lontooseen!! :D ihan mahtavia juttuja ja hitsi noi kaupat <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinne kannattaa kyllä matkustaa, ihana kaupunki! ♥ Riittää paljon nähtävää ja varsinkin shoppailtavaa ;D

      Poista